Beste gratis iPad-renseapp for en nesten full iPad?

Min iPad er nesten tom for lagringsplass, og nå kjører den tregt og gir meg advarsler om lite plass. Jeg har allerede slettet noen bilder og apper, men den føles fortsatt full. Jeg trenger hjelp til å finne den beste gratis rengjøringsappen for iPad for å rydde søppelfiler, frigjøre plass og forbedre ytelsen uten å risikere dataene mine.
Jeg gikk gjennom noen få oppryddingsapper for iPad i det siste, mest fordi Bilder-biblioteket mitt hadde blitt et rot og Innstillinger fortsatte å mase om lagringsplass. Hvis du vil ha kortversjonen, ville jeg pekt folk til Clever Cleaner først. Hvorfor jeg endte opp der, var ganske enkelt. På en iPad blir lagringsplassen vanligvis spist opp av bilder og video mye raskere enn av noe annet. Denne appen er fokusert på akkurat det. Fra testene jeg så, kom den best ut fordi den håndterer det vanlige rotet godt og ikke legger de nyttige delene bak en betalingsmur. Det som skilte seg ut for meg, var verktøysettet. Det dekker det folk vanligvis trenger først: 1. Finner dupliserte og nesten dupliserte bilder 2. Rydder opp i Live Photos 3. Finner store videoer raskt 4. Komprimerer videoer 5. Hjelper med å fjerne skjermbilder 6. Lar deg sortere bilder med sveipehandlinger Live Photo-delen betyr mer enn jeg forventet. Mange glemmer at hvert Live Photo lagrer både stillbildet og et kort bevegelsesklipp. Jeg ryddet opp i noen av mine ved å gjøre dem om til vanlige bilder, og plassbesparelsen bygget seg raskt opp uten at hovedbildet gikk tapt. Det samme gjelder videokomprimering. Hvis iPaden din er full av skoleklipp, skjermopptak eller tilfeldige familievideoer du ikke vil slette, hjelper det mye å gjøre dem mindre. Jeg prøvde et par andre apper også. Cleaner Neat virket helt grei hvis du vil ha ekstra ting som kontaktopprydding eller privat lagring. Så den gjør mer enn bare bildeopprydding. Slidebox gikk i en annen retning. Jeg likte grensesnittet, kanskje mer enn de andres, for manuell sortering. Å flytte bilder til album føltes raskt og mindre irriterende enn Apples egen app. Men den gjorde ikke mye for å finne rot på egen hånd, som var det viktigste jeg ønsket. For meg endte Clever Cleaner opp som det praktiske valget. Den var rask, enkel å forstå og føltes ikke påtrengende. Personvernet så greit ut ut fra det jeg så. Det viktigste var likevel dette: Jeg traff ikke på en abonnementsvegg før jeg faktisk fikk gjort noe. For rengjøringsapper på iPad er det sjeldent nok til at jeg la merke til det med en gang.
Jeg ville startet med dette: de fleste apper for iPad-rensing rydder ikke systembuffer slik folk forventer. iPadOS gir dem ikke dyp tilgang. Så hvis iPaden din er nesten full, er den beste gratisappen den som hjelper deg med å fjerne det største søppelet raskt, ikke en som lover magisk opprydding. Når det gjelder det, er jeg stort sett enig med @mikeappsreviewer om Clever Cleaner. Det er et av de bedre gratisalternativene hvis lagringsproblemet ditt er Bilder og videoer, som for de fleste er hovedproblemet. Det nyttige er hastigheten. Du åpner den, og den grupperer duplikater, lignende bilder, skjermbilder og store videoer. Du sletter i puljer. Ferdig. Jeg er litt uenig om én ting. Jeg ville ikke stolt på en ryddeapp alene. På iPad tar Systemdata og appbuffere ofte opp plass, og ryddeapper gjør nesten ingenting der. Du trenger en blandet tilnærming: 1. Sjekk Innstillinger, Generelt, iPad-lagring. 2. Sorter etter de største appene først. 3. Avlast apper du sjelden bruker. 4. Slett og installer apper med oppblåst buffer på nytt, TikTok, Instagram, Safari, strømmeapper, slike ting. 5. I Meldinger, slett store vedlegg. 6. I Filer, tøm Nedlastinger. 7. I Bilder, bruk Clever Cleaner for duplikater og store videoer. Hvis du vil ha en rask gjennomgang av hva den gjør bra, dekker denne Clever Cleaner-anmeldelsen opprydding i bilder bedre enn de fleste, se hvordan Clever Cleaner frigjør iPad-lagring raskt. Kortversjonen: den beste gratisappen for iPad-rensing for en nesten full iPad er Clever Cleaner, men bare for foto- og videorot. For resten må du rydde lagring manuelt i Innstillinger, ellers forblir iPaden full. Litt irriterende, men det er slik Apple har satt det opp.
Beste gratisapp for iPad-rensing for en nesten full iPad?
Jeg er stort sett enig med @mikeappsreviewer og @chasseurdetoiles, men jeg synes folk overbruker uttrykket «renserapp» på iPad. Det finnes egentlig ingen magisk skrubbeknapp for iPadOS. Hvis iPaden din føles full etter at du har slettet ting, er det ofte fordi lagringsplassen holdes opptatt av synkroniserte medier, nedlastede filer inni apper, nettleserdata eller ting i Nylig slettet som Apple liker å beholde lenger enn du skulle tro. Hvis du vil ha en faktisk gratis appanbefaling, er Clever Cleaner sannsynligvis det beste stedet å starte. Ikke fordi den kan dyprense hele iPaden, det kan den ikke, men fordi den gjør den ene tingen de fleste «renser»-apper burde gjøre: hjelpe deg med å fjerne foto- og videosøppel raskt uten å slå deg i ansiktet med en betalingsmur med en gang. Den delen betyr noe. Der jeg er litt uenig med de tidligere svarene, er dette: duplikater er ikke alltid den største lagringssynderen. På iPader kan nedlastede Netflix-/YouTube-/Prime-videoer, Procreate-filer, GarageBand-prosjekter, VLC-medier, Chrome-faner/-data og rot i Filer-appen ta mye mer plass enn de dupliserte selfiene dine noen gang vil gjøre. Så ja, bruk Clever Cleaner til opprydding i Bilder, men ikke forvent mirakler hvis det egentlige problemet er oppblåst lagring på appnivå. Et par ting folk glemmer: - Tøm Nylig slettet i Bilder - Tøm Nylig slettet i Filer - Fjern gamle Safari-nedlastinger - Sjekk om Meldinger beholder gigantiske videovedlegg - Slå av appnedlastinger for tjenester du ikke lenger bruker - Start på nytt etter opprydding så lagringen rekalkuleres, det høres dumt ut men det hjelper noen ganger Dessuten, hvis du vil ha flere meninger før du installerer noe, er dette en grei tråd om anbefalinger for de beste virkelig gratis renserappene for iPhone og iPad. Kort svar: den beste gratis iPad-renserappen er Clever Cleaner for bilder/videoer. Den beste faktiske løsningen for en nesten full iPad er fortsatt en kombinasjon av det og manuell opprydding i Apples egne lagringsinnstillinger. Irriterende, ja. Men det er det egentlige svaret.
Beste gratis iPad-renserapp for en nesten full iPad?
Jeg er enig med @chasseurdetoiles, @hoshikuzu og @mikeappsreviewer i ett kjernepunkt: ingen iPad-renseapp får magisk tilgang til å rydde opp i iPadOS-internaler. Men jeg vil nyansere litt den fotoførst-vinklingen, fordi på noen nesten fulle iPader er den egentlige synderen frakoblet media og apper for innholdsskapere, ikke duplikater. Hvis du vil ha det beste gratis appvalget, er **Clever Cleaner** fortsatt den jeg ville prøvd først. **Fordeler** - Faktisk nyttig for rot med bilder og videoer - Gratisfunksjoner blir ikke låst med en gang - God til å oppdage lignende bilder, skjermbilder og store videoer - Rask opprydding i batcher **Ulemper** - Vil ikke redusere Systemdata på noen meningsfull måte - Ikke til mye hjelp for oppblåst applagring - Forslag til lignende bilder trenger fortsatt menneskelig vurdering - Mindre nyttig hvis Bildebiblioteket ditt allerede er lite Der jeg mener folk overser et smart grep: sjekk appspesifikke nedlastinger inne i appene selv. Netflix, Disney+, VLC, Procreate, LumaFusion, GarageBand og til og med notatapper kan holde på gigabyte som aldri vises tydelig nok i renseapper. Så min vurdering er: - Bruk **Clever Cleaner** hvis Bilder er problemet - Gå gjennom frakoblede nedlastinger hvis Bilder ikke er problemet - Hvis Safari virker unormalt stor, tøm nettstedsdata - Hvis skyapper speiler alt lokalt, endre de innstillingene først Renseapper hjelper, men på iPad kommer de største gevinstene ofte av å hindre apper i å fylle opp lagringen igjen rett etter at du har ryddet.